Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. Alt afhængig af situationen.
Det er selvfølgelig et krav at reklamationen er berettiget.
Alle ure, som stadig falder ind under den officielle reklamationsperiode, kan indsendes til os for reparation (du skal først udfylde en reklamationsformular). Bemærk at reklamation kun dækker produktions- og materialefejl.
Det vil sige, at reklamationsretten ikke dækker:
- skader, som skyldes fejlbrug eller mislighold.
- skader, som ikke skyldes materiale- eller produktionsfejl.
- fugtskader på ure, som ikke er vandafvisende (minimum 10 atm).
- serienummeret er beskadiget eller slebet væk.
- originalbevis ikke er vedlagt.
- overfladeskader på lænker, glas, remme eller urkassen.
Reklamationsretten dækker som udgangspunkt heller ikke batterier, remme, lænker, krone, krystaller og anden udsmykning, med mindre vi gøres opmærksom på det straks efter modtagelsen af uret.
Herefter vil uret blive sendt til mærkets eget værksted for inspektion og evt reparation/ombytning. For sagsbehandlingstid se her.
Bemærk: Indsendes ugyldige reklamationer vil kunden blive opkrævet alle håndteringsgebyrer samt portoomkostninger ifm reklamationen, minimum 400 kroner.
Kommentarer
0 kommentarer
Log ind for at kommentere.